Onderzoek, analyse en schrijfplezier hebben geleid tot diverse publicaties.
De sociaal ondernemer

Ik heb je nieuwe boek net doorgenomen. Echt heel goed en toegankelijk gedaan (ook voor studenten). Wil je mijn complimenten overbrengen.
Kim Kizelnik, sociaal ondernemende co-creator
De sector sociaal ondernemen groeit en bloeit. Menig persoon raakt geïnteresseerd over ondernemen op een sociale manier. Zelfstandig onderzoeker en adviseur voor sociaal ondernemers Marianne Dagevos heeft voor iedereen die wil ontdekken wat een sociale onderneming is en hoe je begint als sociaal ondernemer, een handig en overzichtelijk pocketboek geschreven.
Alle vragen die je hebt wanneer je wilt weten wat sociaal ondernemen is en hoe je dit aanpakt, worden in dit pocketboekje behandeld aan de hand van vier themahoofdstukken: Wat, Hoe, Met Wie en Waarheen. Deze onderwerpen zijn onderverdeeld in een logische volgorde waardoor na het lezen duidelijk wordt welke stappen een beginnend sociaal ondernemer moet zetten om zijn of haar impact in gang te zetten.
Nieuwsbrief Social Enterprise
Verdeeld over vier rubrieken ('Wat', 'Hoe', 'Met wie' en 'Waarheen') bevat dit boekje ruim honderd adviezen waarin allerlei relevante aspecten summier worden behandeld met behulp van modellen, overzichten, voorbeelden en actuele thema's. Aan de orde komen onder andere fondsen en investeerders, social return, impact,crowdfunding, cocreatie, publiek-privaat partnerschap, merkactivisme en storytelling. Interessant voor (aspirant-)sociaal ondernemers. Bevat een literatuurlijst in de vorm van eindnoten. Dwarsligger.
NBD Biblion
Voor een goede zaak

Klik om naar de site van de uitgever te gaan.
Het draait niet om ons

Bij maatschappelijke vernieuwing denken we vlug aan hemelbestormende activiteiten en innovatieve projecten. In dit boek beginnen we ergens anders: bij taal en beeld. Wij koppelen vernieuwing aan woorden, betekenissen, beelden en verbeelding. Aan de hand van negen portretten van maatschappelijke vernieuwers kijken we hoe zij taal en beeld inzetten om een vernieuwing vorm te geven en daarbij anderen te betrekken. Wij focussen op drie thema’s die best aan wat vernieuwing toe zijn: voedsel, geld en zorg. In het boek komen de vernieuwers zelf uitgebreid aan het woord en worden ze verbeeld in markante portretten.
Uitgave in eigen beheer. Het boek is gedrukt in full-colour, liggend A4 formaat.
Klik om het boek te bestellen | online in te zien.